fredag 9 november 2012

Platt mage på 4 veckor!

Men nej, det går inte! Inte ens om det står i kvällstidningarn!!!;)

Du kan absout göra stora framsteg, men har du lite extra, eller mycket extra, om magen krävs lite mer än 4 veckors "kvällstidnings-kur" för att få bukt på putmagen.

Vissa av oss har lättare för att få fram de där rutorna på magen. Jag är inte en av dem.
I min familj har vi lite putmage. Oavsett om vi är smala i övrigt. Fettet gillar att bita sig kvar just nedanför naveln. Tur i oturen att jag personligen inte kämpar efter rutor på magen. Men jag vill heller inte ha dallrande fett där. Stark, stram och välformad midja, det vore något!

Med detta menar jag givetvis inte att du inte ska ta tag i bukfettet. Midjemåttet har visat sig ha större inverkan på hälsan än BMI.

Midjemåttet mäter du enklast med hjälp av måttband. Du ska stå upp och mäta om din smalaste del, under nedersta revbenet och över naveln.

Midjemåttet ska vara:
  • < 88 cm för kvinnor men helst under 80 cm 
  • < 102 cm för män men helst under 94 cm. 
  • Ett större omfång än detta räknas som bukfetma.


Min mage i morse! 
(Tänkte mätt mitt midjemått, men måttbandet är borttrollat)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar