tisdag 6 november 2012

Spinning, kalorier och uppföljning

På spinningen igår bestämde jag mig för tre saker:)

  • Varje dag kommer jag att redovisa hur många kcal jag äter och hur många jag förbränner, genom träning. Och dessutom kommer jag att meddela fördelningen mellan kolhydrater, protein och fett. 

Jag gillar kolhydrater, så det är en utmaning för mig att hålla ner på snabba sådana och öka andelen protein. Men jag vet att denna ekvation är bra ur viktminskningssynpunkt. Det vet ju alla som testat GI, men som jag nämnt innan vill jag inte utesluta kolhydrater!


  • På måndagar kommer jag skriva en översikt av mina resultat hittills! 
  • Dessutom kommer jag lägga upp mina förebilder under dagen! Allt detta för att ni verkligen ska se hur bra det är att räkna kalorier för effektiv viktminskning





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar