onsdag 28 november 2012

Havrekakor och hemmaplugg

Suck... har pluggat hela dagen. Tog mig precis en paus och slängde ihop havrekakor. Inte för att jag var sugen utan bara för att jag var tvungen att göra något annat. Haha, men bara för att jag hade de där kakorna hemma så har jag lyckats äta två, ickesockersugen till trots:) 

Tände ljus i köket och det doftar underbart hemtrevligt! Men är ändå sååå slut i huvudet. Vill bara ut på en löprunda... Men då känns det som att hela kvällen går... Byta om, springa, duscha, äta... jag känner mig själv och det att jag inte kommer orka sätta mig och plugga igen då...

Nu ska jag försöka oraka ett par timmar till, kl 20 blir det bonde söker fru!


Världens enklaste havrekakor
Varning: inget nyttigt i dem:) 

150 g smör
3 dl havregryn
1 tsk bikarbonat
1,5 dl socker
1,5 dl vetemjöl

Ugnen på 175 grader. 

Blanda alla torra ingredienser. 
Smält sedan smöret rör i det.
Forma små bollar med något lämpligt, en sked, fingrar eller så,
ca 10 st.
Lägg dem på en ugnssäker plåt, med bakplåtspapper på. 
Platta till bollarna lite. 
In i ugnen ca 15 min. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar