onsdag 21 november 2012

Lunch: mat och träning

Jag har varit tvungen att ha en ny taktik på dagarna nu för att hinna med träningen. Jag har börjat träna på lunchen istället för på kvällen. Andra dagen idag, så lite för tidigt för att utvärdera än kanske men det känns bra. Framförallt märker jag 3 positiva effekter:

  1. Jag mår bra av att komma ut i dagsljus. 
  2. Jag blir piggare efter att ha tränat och orkar plugga bättre under, de numera mörka, eftermiddagarna
  3. Jag äter lunch senare än jag brukar, och blir mindre hungrig/sugen på eftermiddag kväll och äter helt enkelt mindre.  
Det blev hela 11 km löpning en ett behagligt tempo. Efteråt njöt jag av en stor omelett, på tre ägg och extra ost, lyx!;) (Som jag åt upp innan jag hann fota den... hihi!)


Imorgon åker vi iväg, ska vara borta över helgen. Vi åker vid 13-tiden så det blir ingen träning imorgon, inte heller på lördag och söndag. Men jag ska försöaka hinna med ett pass på fredag. Målet var ju 3 löppass denna vecka. Borde inte vara omöjligt!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar