torsdag 8 november 2012

Katrin Zytomierska

Har orsakat massor av reaktioner på nätet angående sitt inlägg SATS borde skämmas!
Någonstans hoppas jag att Katrin Zytomierska skrivit detta inlägg enbart för att provocera, hon framstår enbart som en mycket onyanserad och icke reflekterande individ, enligt mig.

Jag trodde aldrig att jag skulle nämna någon annan bloggare i min blogg på ett negativt vis. Men dessa åsikter går emot allt jag tror på om träning och om vad det innebär att vara sund. Och snygg med för den delen. För det är individuellt! Jag tänkte själv skriva ett inlägg angående reklamen och min mening kring Zytomierska åsikter. Men det visade sig att det har Jonas Colting redan gjort på ett föredömligt vis, så jag länkar till inlägget nedan.

Älska din kropp! Oavsett vad Katrin Zytomierska tycker…

Läs även SATS replik, om du är intresserad.


Jag vill bara påpeka:
  • Alla människor mår bra av träning
  • Alla vill inte se ut som fotomodeller
  • Man kan vara sund och överviktig, det står nödvändigtvis inte emot varandra. *




* En av sjukvårdens nuvarande utmaningar, inom övervikt, är just att identifiera de grupper som riskerar att få allvarliga konsekvenser av sin övervikt. Det är inte alla. Trots att fetma ( BMI > 30) idag klassificeras som sjukdom. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar